Datarecovery service

     
   
 
På denna sidan hittar ni svaret på några av de mest vanliga frågor som vi får från våra kunder.
Kostar analysen något?
Nej, analysen i alla vår service är alltid GRATIS inom 8 timmar från mottagningen av datasupporten som önskas räddas.
Får kunden får tillsammans med kostnadsförslaget en lista med de filer som som kommer att räddas?
Nej. De kan vi inte göra innan vi utför en dataräddning som lyckas till 100%.

Analysen är för att hitta orsaken till datasupport-crashen, bedöma storleken och allvarheten av skadan, bestämma vilken åtgärd som passar bäst för att utföra en dataräddning, hitta eventuella fysiska delar som behövs ersättas med nya och fungerande, och producera ett kostnadsförslag.
Om man accepterar kostnadsförslaget, är man då tvungen att betala?
Nej, absolut INTE. Som seriöst företag, på våra kostförslag hittar ni alltid "Inget ska betalas om datasupporten, filer eller datatransfert skulle vara tekniskt omöljgt att utföra". Detta p.g.a., trots att analysen kan vara mer än perfekt, en datarecovery eller datatransfert är inte utfört föran vi har analyserat problemet. Bara när service är gjort, då kan man veta om vi har lyckats, och då kan vi skicka en räkning om allt har fungerat.
När och hur ska man betala?
När service är utförd, då skickar vi en faktura med all fakta som ni behöver för att kunna betala den. vi föredrar Postgiro.
Finns en prislista?
Nej. P.g.a. den speciella service, där varje fall kan vara ett ny fall, det är omöjligt att bygga en prislista. Men de går att göra en viss prisbedömning, som kan vara varierande med tanke på den typ av service som beställs och den typ av datasupport som vi ska arbeta med, precis som den som ni hittar på vår hemsida.
Är kostnaden baserad på mängden av data elle filer som som ska räddas?
För vår datarecovery eller datatransfert service, mängden av data eller filer som vill räddas är en säker faktor som påverkar priset, men absolut inte den första faktorn. De teknologiska lösningarna och medlen som vi bedömer behövs för varje arbete är den del som kostar.

Angående filreparation, storleken av filen är bara en av faktorerna som bedömer priset. Mängden, typ av filer och skadan storleken är den faktor som påverkar priset mest
Vart kommer den räddade data eller filer att bli lagrade?
I vår kostnadsförslag hittar ni en rad var ni  fyller i vilken typ av datasupport  data eller filer skall skrivas i.

Valet är i vanliga fall, en ny hårddisk (i passande storlek), DVD-Rom, CD-Rom eller en ny hårddisk som kunden tillför.
Måste man alltid  öppna fysiskt datasupporterna?
Nej. Bara när de är ett måste för att reparera fysiskt, då öppnar vi datasupportrana, t.ex. för att byta ut de mekaniska delar som inte fungerar  längre, och i alla fall, supportrarna öppnas i "Klass 100" miljö.
När man är tvungen att öppna en datasupport, är de så att garantin på denna inte längre är giltig?
Vanligvis när en dataräddning utförs på datasupportrar med logika och inte fysiska problemer, då finns det inget som tyder på att garantin skulle gå ut. För de andra fall, när vi måste öppna en datasupport för att kunna utföra en dataräddning, och då med öppning av datasupporten i vanliga fall ska garantin gå ut, brukar de mest kända och serjösa tillverkare behåller giltig garanti när man visar kopian av fakturan, i fall man skulle vilja byta ut supporten nån gång.

Vår företag har inte nån typ av avtal med de företager som producerar datasupportrarna, vi rekomanderar att ta en titt på tillverkarens hemsidor för mera info.
Skickar ni tillbaka de supportrar som vi ger till er?
Givetvis. Vi skickar de efter analysen (om kostnadsförslaget inte accepteras) eller efter dataräddning service, eller annan service som t.ex. datatransfert.
Hur skickar ni datasupportrarna?
Vi använd bud för att skicka tillbaka datasupprortrarna, och frakten är debiterad på kunden.
Kan man alltid utföra en datarecovery?
Nej. Till  skillnad från andra oseriösa företag, kan vi berätta att de finns fall som är tekniskt omöjligt utföra en datarecovery. Ett exempel, om en hårdisk har varit i en brand  lånd tid. Men vi är väldig stolta när vi kan skriva att vår procent av misslyckande recovery är extremt låg, och p.g.a. detta, är vårt huvudkontor i Italien det ledande företag i denna bransch där.
Vilka filtyper kan man reparera med Therecovery service?
Vi räddar alla filtyper från alla de mer eller mindre kända dataprogram som t.ex. Microsoft Office (Word, Excel och Powerpoint), database som tillhör Access, Centura, SQL Server och Oracle,  Outlook filer, Outlook Express, Microsoft Exchange och Lotus Notes.
Kan man utföra en datarecovery on-site?
Nej. För att utföra en dataräddning, eller datarecovery,  krävs oftaviss typ av miljö eller teknologi som ej kan transporteras till kunden.
     
All rights reserved